tirsdag 18. november 2008

Det var lettere før...

Søndag satt vi og spilte Monopol med barna - barnemonopol rettere sagt! Kjempegøy var det - lenge siden vi sist spilte Monopol. Vi fikk så klart blod på tann og lurte egentlig på hvorfor vi aldri hadde kjøpt det spillet... Det gikk mest i Trivial Pursuit en tid, men Monopol har vi liksom ikke spilt siden vi bodde hjemme hos mor og far :-)
I allefall; Harald og jeg var i dag for å kjøpe julegaver. Og lette så klart etter Monopol for å tilfredsstille nyskjerrigheten mht pris og sånt noe. Og hva ser vi: joda - Monopolens verden er totalforandret!!! Ekspeditøren kommer drassende med en ny utgave med "Trekk Visakortet" monopol! Hva f***?? trekke kortet?!? Hmpf... Sier ikke mer...
4 forskjellige butikker prøvde vi oss i før vi tilslutt fant orginalutgaven - eller dvs tilnærmet orginalutgaven. Himmel så mange forskjellige versjoner det nå finnes av Monopol! Disney-Monopol, Spiderman, Norge, Visakort, Simpson, Tropekakse osv. Der finnes sikkert mange fler enn dette - selv om jeg synes så absolutt det definitivt er NOK! Valgets kval er komplett....
Ikke bare det - men prisene?!? Himmel og hav for en pris for et brettspill! Skulle nok kjøpt flere når jeg var mindre - kunne solgt de nå med god fortjeneste :-)
Det VAR lettere før :-0



Bildet er lånt fra Spillskrinet

2 kommentarer:

  1. æda bæda. Har en orginalutgave her jeg. Sånn er det vet du når en tar vare på tingene sine. he he. Og ikke tenk tanken engang på at jeg kommer til å selge det. :-)

    SvarSlett
  2. Hehe, skal ikke tvinge deg til å selge - men ta godt vare på det!!! Hadde jeg engang hatt det hadde jeg nok tatt vare på det... :-)

    SvarSlett