søndag 26. august 2007

Back to Basic :-)

Da er vi tilbake til der hverdag og helg er fulle av aktiviteter igjen!!!
Helgene er nesten likedan som hverdagene, sett bortfra at Harald er hjemme da...
I helgen har Steffen vært på overnatting fra fredag rett etter skolen - var bare hjemom og hentet klærne, og la fra seg sekken i gangen (og den flytter seg jo selv derfra... hehe). Han kom hjem igjen lørdag kveld etter "Simpsons" på kino. Hadde hatt det kjempekjekt!!!
Siri derimot var helt utslitt fredag etter sin første skoleuke - himmel, det er jo stor forskjell på barnehage og skole, så det er ikke så rart... Siri, Harald og jeg gikk tur med Timon om ettermiddagen - og Harald fikk plukket litt bjørnebær, og Siri litt blåbær! Hun så faktisk ut som ett når vi kom hjem... hehe... Blåbær skal nemlig ikke spises hele, de må deles i munnen slik at det inni kan smakes ekstra på.. Hun er en livsnyter sånn sett :-)
Om kvelden var Marianne her - og det var en skikkelig mannekengoppvisning... Men jeg håper hun er enig med seg selv nå :-) Uansett hva hun velger, så blir det så bra så bra!
Lørdag var vi tre på Nesttun med Marianne. Fikk unnagjort bryllupsgaver og jeg fikk kjøpt stoff så jeg kan sy sjal til bruk i bryllupet. Turkis - blir nok knallfint skulle jeg tro!
Ettermiddagen ble brukt til å finne nye turnklær til Siri, ikke bare-bare det... Men det ble nå til slutt orden på det! Og tro det eller ei, hun valgte faktisk HVIT drakt ( ville ikke ha rosa denne gang.... ) - så et under er skjedd :-)
I dag har vi altså vært på cup - første kamp kl. 09.00 - TERROR MOT FORELDRE om jeg skal få sagt det mildt... Nå dro Siri og jeg opp til andre kamp kl. 10 - men Steffen og Harald gikk allerede halv ni... På en søndag... Galskap!!!!! Var i allefall kjekt, og guttene var fornøyd - selv om regnet bøttet ned til tider... men så kom litt sol, og regnet ble glemt, helt til det datt ned igjen....
Ettermiddagen har vært kjempekoselig - og morsomt kaotisk! Har hatt besøk av barn, voksne og en valp - i tillegg til Timon! En jente da - på 5,5 mnd - så det ble litt problematisk i begynnelsen om hvem som var "sjef".. hehe... Men det ordnet seg til slutt - og jeg er helt sikker å at neste gang de treffes, da er de "bestiser". Barna storkoste seg i allefall - guttene på ett rom, og jentene på ett rom - uhyre praktisk! Og vi voksne kunne puste litt og få tyte litt :-)

Så er det snart på`an igjen med ukedagene - en uke som blir veldig travel! Men det er nå engang sånn, ting har en tendens til å komme oppå hverandre.. (barnevakt er en fin ting, sant Marianne...)...

Vel, da tar jeg kvelden - nesten. Bare se Brann vinne over Start først - sover ekstra godt da :-)
Ha en herlig søndagskveld - HEIA BRANN!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar