onsdag 14. mars 2007

Unnskyld.......

Ble sittende å se på God morgen Norge på Tv2 i morges - noe som hører til sjeldenhetene. Når programmet gikk inn i sluttminuttene var programlederne ute i Oslo - og de avsluttet sendingen med "Det er lov å si unnskyld!" (noe i den dur..) Nå er vel dette ment i henhold til Valla og Yssen (alt er jo det for tiden), men nå så jeg jo ikke hele programmet, så jeg er jo ikke sikker..
I allefall; jeg kunne ikke vært mer enig! Vi er så altfor lite flinke til å innrømme våre feil og si unnskyld i dagens samfunn,, Dvs; vi kan gjerne innrømme at vi har feil - men unnskyld - nei der går grensen!
Det gjelder jo motsatt vei også - vi er ikke flink til å komme med "godord" som "glad i deg" eller "du betyr så mye for meg (feks) - enten det nå er til våre nærmeste eller våre venner. Det er så synd!
En venninne av meg er så utrolig flink til det der - hun kommer alltid med koselige kallenavn, og når hun skriver mail da avslutter hun veldig ofte med "glad i deg" på en eller annen måte. Hun er så flink til å komme med positive kommentarer og ros, men kan også komme med skikkelig kritikk dersom hun mener urett er begått. Men tar hun feil, ja da sier hun unnskyld! En helt fantastisk god egenskap synes jeg!!!!!
Vel kjenner jeg mange som kan si unnskyld - og som kan komme med positive tilbakemeldinger - men generelt så er vi vel mindre flink til dette i dag enn de var før i tiden?!
Uansett; det er viktig å kunne innrømme sine feil, og å si unnskyld! Alt blir så mye lettere da.....

1 kommentar: