fredag 13. mars 2009

ABC utfordring - B

Da var det klart for B i ABC- utfordringen hos Petunia.
Mitt bidrag blir B for Buick :-)



Buick er et Amerikansk bilmerke som eies av General Motors. Buick bygges i USA, Canada og Kina. Selges i USA, Kina, Taiwan og Israel.
Et designelement som er typisk Buick, og som oftest dukker opp, er en horisonal, oval grill med mange tynne vertikale kromribber som buler utover. Dette blir av og til kalt Buicks dollarglis, spesielt på tidlige 50-tallsmodeller, som hadde tykke, høyglanspolerte ribber som kunne likne på tenner
Her i Bergen har man noe som kalles ”Vårsleppet” for bilentusiaster.
”Vårsleppet” er en stor begivenhet for de bilglade i området – og her kommer biler fra fjern og nær for å vise seg frem :-)
Det skal være sagt – der er utrolig mange flotte biler som stilles ut, men også en del som stilles ut kun for eierens ego…. Hehe! Noen av de består omtrent kun av høyttalere, og vi kan søren ikke gå i nærheten av de engang uten at både trommehinne, sneglehus, ambolt, stigbøyle, hammer og øreganger (les: øret!) blir vrengt!
Men; med menn som er glad i biler, så blir dette en årlig begivenhet – og fotoglad som jeg er, og ser et motiv i det meste; så ja, jeg slenger meg med!



Til alle lesere: i min andre blogg Fotomorro har jeg en utfordring på tema "vår". Det blir delt ut tre Awarder etter endt utfordring! Vær med da vel :-)

26 kommentarer:

  1. Flott bil! Ha en fin fredag:)

    SvarSlett
  2. Stilig! Flott B valg!
    Ha en god helg;)

    SvarSlett
  3. Jeg tør nesten ikke si det, men jeg er ikke noen AmCar-fan (snarere tvert i mot). Men jeg skal med stor glede innrømme at kamera hadde godt varmt på en slik utstilling!

    SvarSlett
  4. Her går det i tunge motorsykler:) Triumph er drømmen.
    Flott valg for B. Ha en fin fin helg:))

    SvarSlett
  5. Jeg får ikke opp noe bilde her, men jeg er sikker på at det er flott. Drømmebilen min er Mustang etter at min fetter hadde en da jeg var liten og som jeg fikk være med på tur i!!!
    Flott valg av B og jeg stikker innoem siden for å se om bildet er på plass:)

    SvarSlett
  6. Biler er biler og menn er menn...he he Sier ikke mer jeg. Fint bilde av fronten var det lell...reine munnen/gliset det..
    Go helg !

    SvarSlett
  7. Bursdag i dag???

    Isåfall gratulerer jeg med dagen..

    Ellers var bilen kul og bloggen din ellers likeså.

    SvarSlett
  8. Så stilig et glis,akkurat som om Buicken gliser mot oss:) Stilig B..

    SvarSlett
  9. Jepp - flott bilde og flotte biler. For meg er bilen til for å bringe meg fra A - B..men det er klart..til finere bilen er til finere er det å komme seg fra A - B..hihi!

    Ha en fin fin fredag og God Helg!

    SmilKKann

    SvarSlett
  10. Stilig, skinnende og blank, kjempefin!
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  11. Litt av et "glis" det der. Og akkurat nå skjønt jeg plutselig hvorfor det heter "glis". for makan til brekjefta smil.

    SvarSlett
  12. He he, fin løysing på dagens bokstav.
    Fin fredag til deg:0)

    SvarSlett
  13. Brum brum,
    eller WRRROOOOOM!!! ;)))
    Stilig bil og bilde!

    Jeg hadde en diger Dodge Aspen en gang!
    Den var digg å kjøre!
    Savnet den sånn plutselig nå.... ;)

    Ønsker deg ei fantastisk fiiiiiin helg! :)

    SvarSlett
  14. Tror nok jeg også hadde blitt med på et slikt biltreff. Er ikke så interessert i bilene, men du verden så morsomt det hadde vært å fotografere de blankpussede doningene!!
    Supert bilde du viser oss!

    SvarSlett
  15. Lekker bil :)

    Ønsker deg en flott helg og vår.

    SvarSlett
  16. Buick en läcker bil :-)
    Fint bloggnamn du har ;-)

    SvarSlett
  17. Den så blank og pen ut :o) Fint B bidrag.

    SvarSlett
  18. Morsomt bidrag det der;)

    Ha ei riktig god helg!

    SvarSlett
  19. MC er min greie, men jeg snur meg gjerne etter en bil i denne kategorien også. Vårsleppet har jeg vært på flere ganger og jeg er imponert over hva folk har hjemme i garasjene sine. For på veien ser vi de ikke så ofte.

    Tøff post på B dette her, og takk for fin info. :-)

    SvarSlett
  20. Skikkelig tanngard på dette her gliset:)

    Et morsomt og talende bilde
    Super B.

    SvarSlett
  21. Jepp, da fikk også jeg sett bildet og det skuffet ikke:)
    Er det ikke rundt 1. mai Kr. Himmelfartsdag det vårsleppet er? Har snakket mange ganger om å ta turen opp, men et har alltid vært noe som kommer i veien.. Kanskje i år da!

    SvarSlett
  22. Buick er fine biler og litt nostalgiske.

    SvarSlett
  23. Stilig B-bilde!:)
    Ha ei flotters uke!
    Takk for kommentar hos meg!
    Klem

    SvarSlett
  24. Stilig B-bilde!:)
    Ha ei flotters uke!
    Takk for kommentar hos meg!
    Klem

    SvarSlett