tirsdag 22. juli 2008

Back in town - for now!

En flott tur til Danmark er over! Masse bilder er tatt og mange minner laget :-) Hehe, nå ble jeg vel veldig poetisk :-)
Men vi har hatt en flott tur, sett masse, opplevd masse og kost oss!
Typisk Danmark dette bildet vel.....


Vi bodde både på hotell og på campingplasser - og det siste var desidert det kjekkeste for oss alle :-) Heldigvis egentlig at hotellene der vi ville bo var fulle (var mye fotballcuper og motorsykkeltreff), for dermed endte vi opp på disse to campingplassene! Barna storkoste seg på lekeplassene her med hoppeputene..... hehe.... og mammarazzi koste seg bak kamera, fikk noen skikkelige blinkskudd der ja!

Vi koste oss masse på campingplassene, så det er virkelig noe vi kan gjøre flere ganger! Den siste plassen vi bodde på var en skikkelig perle ved Limfjorden, så den kommer vi definitivt tilbake til dersom vi skal til Danmark igjen :-) Bildet i overskriften på bloggen her er tatt rett ut hyttedøren vår herfra..... Nydelig?!?

Ellers var vi også i Zoo i Aalborg, noe som var en spesiell opplevelse; de hadde både bjørn og isbjørn! Nå skal det sies at det smertet dypt i hjertet å se de store dyrene, spesielt bjørnene, for det var så tydelig at de ikke trivdes så godt.... uff.... liker ikke det.....
Eneste dagen jeg faktisk brukte mitt kamera aktivt var i zoo - ellers gikk det med Steffen sitt kamera og videokamera - mer enn nok å styre med :-)

Steffen var skikkelig tøff her ja.... Jeg holdt meg klokelig bak linsen, og det var ekkelt nok..... fysj og fysj, slanger ER og blir EKKEL!!!!!

Bildet av den ene isbjørnen. Bildet er tatt gjennom et glassvindu, og sjansene var ikke så mange. De ville helst inn... Tror nok ikke isbjørner trives i varme....... hmmmm....
Hyene..... uff, noen av de ekleste dyrene jeg kan tenke meg.... De løp frem og tilbake i innhegningen sin, så det var ikke lett å få tatt bilde av de. I tillegg var hele området deres dekket med glass rundt, så også dette er tatt gjennom der. Hyenene fikk mat like etter dette bildet, en skrikende og hylende seanse som gav meg frysninger!

T/r tok vi Danskebåten.... ja, jeg visste jeg hatet den båten - kunne bare ikke huske hvor mye... hehe... Hjelp for en kjedelig båt...... jaja... Heldigvis gikk turen greit, selv om det var endel bølger hjemover :-)
Venter forresten fremdeles på laptop`en min, så derfor har jeg ikke ennå lagt ut flere bilder fra Paris. Har de på ekstern hd, og ettersom den laptop`en jeg bruker tar et år å laste den inn, så har jeg valgt å vente med de bildene til jeg får tilbake min... De som kjenner meg vet at tålmod er en egenskap jeg ikke innehar når det gjelder data, så derfor eliminerer jeg slike tålmodighetsprøver - hehe... Men de kommer, de kommer :-)

De neste dagene håper vi på flott vær, og da blir det tur på hytten. Håper vi skal få badet og solt oss litt der ja.....
KOS DERE I SOMMERVARMEN SÅ LENGE :-)

2 kommentarer:

  1. Hei Monica!
    Det hørtes ut som dere har hatt en superflott ferie! Masse fine bilder også som vanlig!
    Møkk med laptopen din altså...
    *krysser fingrene*
    Ha en superduper dag!

    SvarSlett
  2. Hege: ja, vi hadde en superduper ferie, selv om alt ble litt "hals-over-hode" før avreise :-)
    Laptopen min ja..... fått den igjen nå, men virker den som den skal?! skriver snart i bloggen om det ja...

    SvarSlett