fredag 1. mai 2009

ABC utfordring - I

Da var det fredag igjen - og fredag betyr ny ABC utfordring hos Petunia :-)

I dag er vi kommet til bokstaven I.

Hos meg blir I for ISLAND.

Vi reiste dit i fjor i juni - og hadde en fantastisk tur! En opplevelse uten sidestykke med alt det spesielle landskapet - og den rare lukten (hehe)! For meg personlig var "Den blå Lagune" det mest fantastiske jeg noengang har opplevd :-) Hele turen bestod egentlig av opplevelser der man "wow`et" på nytt og på nytt! Spesielt!
Vi fikk også smake hvalkjøtt (Skrivefeil: Det var HAIkjøtt) (for de som torde smake...) - noe min mann gjorde! Jeg klarte å styre mine lyster ettersom jeg var advart på forhånd :-)

Nå skal jeg være ærlig å si at for meg så var Island litt "been there - done that" også! Selv om jeg absolutt skulle badet i "Den blå Lagune" igjen - så er det ikke Island jeg reiser til med det første. Nå har vi vært der - så da står andre land for tur :-)
Men en flott og uforglemmelig opplevelse? Definitivt :-)






Til slutt må jeg bare vise et bilde jeg tok inn i en glasskuppel... Andre ler men dette er typisk oss på tur... hehe :-) Noen som kjenner seg igjen eller????

42 kommentarer:

  1. Å fy søren for noen flotte bilder!!! hit kunne jeg tenkt meg å reist, også. Jeg også er sånn at når jeg har vært ett sted, da har jeg vært der og vil prøve noe nytt :) hehe...

    SvarSlett
  2. Flotte bilde frå eksotiske Island!

    Du er ein dyktig fotograf!

    God langhelg :)

    SvarSlett
  3. For noen nydelige bilder! Fikk ikke mindre lyst til å reise dit etter disse flotte bildene :)

    Ha en flott helg!

    SvarSlett
  4. Fantastisktfina bilder för ett högst spännande land. Visst vill man komma till Island. Än så länge har jag fått nöja mig med Isländska hästar ;)
    Måste hitta mitt "I" nu ...

    SvarSlett
  5. Ja, dette var virkelig flotte bilder! Har alltid hatt lyst til å dra dit jeg også, spesielt det å få lov til å bade i en blå lagune! Kan tenke meg det er spesielt!! Nydelig! Har du ikke smakt hvalbiff her hjemme da?? Det som er så godt!! Digger det!
    Ha en strålende helg!

    SvarSlett
  6. Virkelig bra reklame for Island...som jeg kunne tenkt å besøkt...
    Du er ern fink fotograf..

    SvarSlett
  7. Island virker forlokkende! Spesielt slik som du har framstilt det gjennom dine vakre bilder!
    Ha fin helg!

    SvarSlett
  8. For noen flotte bilder da. Jeg ønsker meg dit en gang. Nyt dagen:)

    SvarSlett
  9. Island er et av landene som står høyest på "Må reise til" listen min. Et fantastisk land. Jeg fikk ikke mindre lyst etter å ha sett bildene dine:)

    SvarSlett
  10. Flott tur til Island du tar oss med på! Skjønner godt du vil bade mer i den blå lagunen;)
    Flott I!

    SvarSlett
  11. Jeg har ennå ikke vært på Island, men det står helt klart på reiselista mi! Skjønne bilder som ga meg enda mer lyst til å dra dit. God helg!

    SvarSlett
  12. Dit skulle jag gärna åka! Bra i-val.

    SvarSlett
  13. Så utrolig vakre bilder. Har alltid hatt en stor drøm om å reise til Island og nyte den vakre naturen der!

    God helg!

    SvarSlett
  14. FOR noen vakre bilder av det som ser ut til å være en fantastisk øy. Håper jeg en dag kan komme meg dit ja.

    Fin fredag til deg

    SvarSlett
  15. Takk for koselige kommentarer :-)
    Ja, Island er VEL verdt et besøk!!!
    Ha en flott laaanghelg alle sammen :-)

    SvarSlett
  16. Flotte bilder du har tatt på Island...ønsker meg dit engang.
    Hvalkjøtt er godt;-)
    Ha ei trivelig helg, klem fra Vanja

    SvarSlett
  17. Sier nok det samme som deg...etter å ha vært der...men jeg har ikke vært der...så da så..men skikkelige fine bilder du viser.
    Ha en fortreffelig helg :)

    SvarSlett
  18. Fantastiske bilder!!! Jeg har så lyst til å reise til Island!

    God helg!

    SvarSlett
  19. Fint I innlegg!

    Island er et land jeg fikk tidlig kjennskap til. Min bestevenn hadde mor fra Island da Vestmanaeyar kom til verden i 1973.

    Nå mange år senere kjenner jeg mange som har vært der. Selv er jeg i gaten. Kjekt å ha vært der men ikke særlig nødvendig. Jeg ville heller dratt til Australia eller Tailand.

    Fortsatt god 1. mai helg!

    SvarSlett
  20. Så festlig at vi valgte samme tema denne gangen..
    Ang. hvalkjøttet, så var nok det antakelig syrnet haikjøtt dere fikk tilbud om.. Det er en delikatesse der borte, men smaker så inn i granskauen vondt at det var godt du sto det over..

    Flotte bilder du har tatt..
    Og jeg tror forresten ikke at man noen gang får sett nok av Island.. Det er masse man ikke har oppdaget når man har vært der i noen få dager..
    Men hele verden har jo så mye å by på så det er vanskelig å velge.

    SvarSlett
  21. Ja, det var nok HAIkjøtt..... måtte spørre min mann for sikkerhets skyld - og HAI var det!!! Smakte utrolig dårlig sa han....

    SvarSlett
  22. Island står definitivt på mi vil oppleve-liste!!
    Nydelige bilder, Monica:0)
    God helg

    SvarSlett
  23. I like it! kjente meg igjen ja! hehe! meg med kamera, og min mann med ryggsekken! hehe

    ellers MASSE flotte bilder!!!
    har også lyst dit..

    Monica

    SvarSlett
  24. Så flotte bilder fra et land jeg aldri har vært i, men gjerne skulle sett.
    Og til det siste bildet ditt er det bare å si - jeg kjenner meg igjen - sånn er det her og!

    SvarSlett
  25. Veldig flott landskap og virkelig fine bilder fra Island.
    Spennende reisemål.

    God lørdag og fortsatt god helg ønskes deg. :)

    SvarSlett
  26. Island har jeg hatt gleden av å besøke en gang også, og det ser ut som vi har vært på samme rundtur. Men dette er vel de stedene "alle" besøker på Island.
    God helg.

    SvarSlett
  27. Oj - nå fikk i alle fall jeg lyst til å reise til Island - flotte bilder!

    Masse flotte bilder ellers også hos deg - herlig!

    Ha en super lørdag!

    SmilKKann

    SvarSlett
  28. Stilig I-innlegg. Har aldri vært på Island jeg heller, men en dag ...

    Marit

    SvarSlett
  29. Nydelige bilder! Skulle gjerne vert en tur til Island jeg også :)

    SvarSlett
  30. ÅÅÅÅÅÅ! Der har jeg vært! hehe
    begynte drømme meg tilbake til Island nå:)
    Den blå lagune var bare DIGG! Varmt vann og Iskaldt over:P hehe vi var 4 stk som badet og de andre 3 var oppe lenge før meg så jeg merket ikke at de var gått opp før jeg kom ut av garderoben:P

    Det der Haikjøttet ble jeg også tilbudt å smake, men tror det var min tante som nektet meg å smake på det eller så fryket jeg det lå i en pakning med det skumle bildet av en hai på:P hehe, iallefall smakte jeg det ikke:P
    FLOTT I!:)

    SvarSlett
  31. JEg drømmer om Island,så dette var midt i blinken for meg:) OG bildene var jo så flotte:) Takk for turen Monica:) Ha ei flott helg:)

    SvarSlett
  32. Ja, dette er vel de tingene (+ noen til som jeg ikke la ut) som alle turister har vært på - og alle har bilder av :-) Men kjekt - og en stor opplevelse :-)
    Å bare i den blå lagune er FANTASTISK!!!!

    SvarSlett
  33. Fantastiske bilder frå Island :)
    Har alltid hatt lyst å besøke Island, og etter dissa bilda er lysta endå større.

    SvarSlett
  34. I mange, mange år har jeg hatt lyst til å oppleve naturen på Island, men har foreløpig ikke fått realisert denne drømmen.
    Nå fikk du fart på denne reisedrømmen igjen, så hvem vet.. kanskje blir den noe av om ikke så alt for lenge likevel?!? ;)

    SvarSlett
  35. Jeg og vil til Island:-O:-O
    Flate for noen bilder altså!
    Takk for fin kommentar inne hos meg=)
    Ha en fin søndag=D

    SvarSlett
  36. Island er kjempeflott. Har vært der jeg og så kjente godt igjen bildene! Vi var oppe i kjerketårnet i Reykjavik og tok bilde utover byen - veldig stilig med de annerledes takene! Uheldigvis var jeg der før de digitale kameraene kom... Kjempeflotte bilder!

    SvarSlett
  37. Usedvanlig bra og ekte reportasje.
    takk for at du delte den her på ABC

    SvarSlett
  38. Vilka fina foton. Island skulle jag gärna vilja åka till.

    Natthälsningar
    strömma

    SvarSlett
  39. Kjempe flotte bilder. Jeg fikk, om mulig, enda mer lyst til å reise å oppleve Island :)

    SvarSlett
  40. Tusen takk til dere alle skjønninger :-)
    Ha en flott uke videre!!

    SvarSlett
  41. Villt og vakkert!! :) Island er et land jeg absolutt kunne ha tenkt meg! Skikkelige vakre og flotte bilder du har lagt inn! :)Er det et dyrt land å feriere i eller? Det er jo så vakker natur der!! Åååå, kunne tenkt meg og badet i slik varmt deilig helsevann! :)

    SvarSlett