torsdag 23. oktober 2008

E`det mulig?!?

I dagens dataverden - og digitale verden - burde det være mulig å få til nesten alt mulig når det gjelder bilder! Lerret som en gang var forbeholdt fotografene er nå på billigsalg hos diverse fotobutikker! Vel og bra er det - for fotointeressen øker med slike muligheter :-)
MEN: noe så enkelt som kvadratiske bilder..... DET har de vansker med! Vel, ikke alle - men en så stor kjede som Foto Knudsen burde fikse dette lett som ingenting!
I fjor til jul hadde jeg laget julekort for en venninne, tatt bilder og alt, og leverte inn ferdig design til nevnte kjede. De skulle lage x antall av julekortet - og som kjent så sender man ikke bare 3-4 stykker av dette! Når jeg så kom for å hente de hadde de kappet ene siden på julekortet!!! Da hadde jeg spesifikt spurt om størrelse og alt før jeg leverte inn - og joda, de jeg hadde laget var i korrekt størrelse! Men når vi så målte de ferdige bildene hadde de kappet 2mm på siden - og alt ble jo feil! E`det mulig?
I år skal jeg lage nye kvadratiske (har dilla på dette formatet av en eller annen grunn...) - og har vært i kontakt med nevnte kjede på mail for å høre om det er mulig å bestille dette på nett. Men neida, de har bare ferdige maler og design til bruk. Men som dere vet - ferdige design er ingenting for denne dama - det skal lages fra scratch! I allefullefall - det er altså IKKE mulig hos den kjeden! E`det mulig?
Hos Eurofoto derimot er det fullt mulig - så da skal jeg gi de en sjanse på dette! Har vært i kontakt med de - og FOR noen hyggelige folk :-) Så der blir mine bestillinger i fremtiden!
Tragisk at min faste bildeleverandør gav seg - det har skapt litt vansker for meg i ettertid, så hun er savnet :-(
Vel, en venninne fortalte meg også om tidligere nevnte kjede i dag (derfor jeg egentlig blogger litt om dette...) og de hadde også for henne kappet bildet! Er jo helt fantastisk at de bare gjør slik de vil - de må jo for svarte se på designet før de bare kutter! Dårlig, dårlig reklame...... Og jeg sier bare:
E`det mulig?!?!?!

2 kommentarer:

  1. Er vel ikke lenge til den kjeden forsvinner ut i det blå...
    Marianne

    SvarSlett
  2. Tror nok ikke det - men skulle jeg ønske det? det er et annet spørsmål.......

    SvarSlett