torsdag 25. juni 2009

ABC utfordring - Q


Da er vi klar for Q i Petunia sin ABC utfordring.....

Jeg tok meg en tur til byen her forleden - fast bestemt på hva jeg ville ta bilde av! Først tenkte jeg på Quilting og Husfliden, men så slo det meg plutselig!
I Bergen har vi nemlig hatt besøk av en av verdens lengste yatcher "A" - på hele 119 meter! Den veier rundt 5500 tonn og prislappen skal visst være 1.9 milliarder kroner! Eieren er en russer på 36 (!) år - så det står tydeligvis ikke på kronene der i gården :D

I allefall; Q hos meg blir på engelsk; QUALITY og QUEEN

Makan til båt tror jeg vi skal lete lenge etter! Jeg hadde aldri sagt nei til en tur med denne Dronningen (eller hotellet!!!) :D Bare se her :











25 kommentarer:

  1. Jøss den var spesiell. Det var en flott tolkning. Ble litt kjedelige saker på meg : )

    SvarSlett
  2. Flotte bilder! Og flott båt! Fine q-ord!

    SvarSlett
  3. Det er da en lille båd, så skulle du se vores!

    SvarSlett
  4. Den er godt nok numodens, og ikke mindst i det gamle havnemiljø. Flot tolkning, absolut, men jeg vil hellere ombord på et ældre sejlskib ;-)

    SvarSlett
  5. Så flott båt! Han eieren er vel kanskje ikke alt for gammel for meg?!
    Nei, jeg er mer enn godt nok fornøyd med han jeg har! ;)
    Likte det siste bildet så godt, med refleksjonene fra byggene på land ;)

    SvarSlett
  6. Rene ubåten... Mye penger sikrer tydeligvis ikke god smak! Men enig med Camilla, det siste bildet var stilig.

    SvarSlett
  7. Wow! Litt av en båt! Flott tolkning;)

    SvarSlett
  8. En utrolig flott båt - men jeg har mer sansen for gamle båter som deg Anjoe :D
    Men en tur med denne hadde jeg ALDRI sagt nei til :D :D :D

    SvarSlett
  9. Det var litt av ein båt1 Flott tolkning. ha ei god helg.

    SvarSlett
  10. Wow, for en båt! Ville gjerne tilbragt ferien på den:)

    SvarSlett
  11. Det er noen som har det, sier jeg da ;) (han eieren av båten!) Den ser veldig spesiell ut - og flott! Ser ut som du allerede har innviet båten med navnet ditt? Thji-hi.. (Stilig!)

    Nest siste bilde beviser også hvor vakker Bergen er! Og det siste bildet var stilig! Dessuten har du en veldig flott toppbilde på bloggen din! :)
    God helg!

    SvarSlett
  12. Stor båt - Ja, men vakker var den ikke!
    Bildene dine derimot - de var vakre!

    SvarSlett
  13. Flott Q-bidrag! Det var noe anet enn mine Q-tips. Flotte bilder du har tatt!
    Tusen takk for koselig hilsen hos meg.
    Hilsen Margit.

    SvarSlett
  14. Oh my god!!!!!!!!!! Det så jo nesten ut som en u-båt.......... Men sånn er det når man d..... penger. Bra løsning uansett.

    God helg

    SvarSlett
  15. Kjempebra Monica! Det er kjekt med en bytur, ikke sant!! Har ikke vært så mye i sentrum som etter at jeg begynte med ABC'n. Vi har jo egentlig alt vi trenger her i Fana.
    Veldig fine bilder:)

    Du er hjertelig velkommen til å delta på min Q denne uken:)

    SvarSlett
  16. Nyrike russere får det til :D Det sies at det kun er familien (altså kona og barna) til 36-åringen ombord - og et mannskap på 45!!!!!
    Skulle være en grei ferie det?!

    Petunia: Fana er best - men slike celebre besøk får vi nok ikke....

    SvarSlett
  17. Har då aldrig sett en sådan farkost! Verkligen speciell. Så vackra bilder du tagit av den också. Gillar extra mycket sista bilden med reflektionerna! Ha det!

    SvarSlett
  18. Fy søren for en lekker båt!!!! 1,9 milliarder,jada det har jeg også råd til,eh nei. Men det er lov å nyte et sånt flott syn:)

    SvarSlett
  19. Hehe, ja - man blir rimelig maur ved siden av denne doningen!
    Evami: kjøper du en slik regner jeg med at hele ABC-gjengen får være med på Å-tur :D :D :D hehe!

    SvarSlett
  20. Hadde gjerne tatt en tur med den båten der, ja! Den var jammen flott :)

    SvarSlett
  21. du verden, hvilke fantastiske bilder.
    jeg er mektig imponert.

    som du kanskje vet, min utfordring er litt vanskeligere:
    Må begynne på samme bokstav, samme ting/sak både på engelsk og norsk.

    men, selv en Q, lot seg løse.

    SvarSlett
  22. Wow for ein båt!!
    herleg løsyning, og flotte bilder:0)

    SvarSlett
  23. Båten er unektelig både stor, strømlinjeformet og velholdt, og rommer sikkert mer luksus enn jeg noen ganger kommer til å oppleve... men du verden så lite pen den er på vannet!
    Nå sikter jeg selvsagt ikke til bildene du har tatt. De er nemlig flotte. :)

    SvarSlett
  24. Glad jeg ikke har så mye penger at jeg bare kan kjøpe meg en sånn,men skulle gjerne tilbringr en ferie der ;o)

    Flott tolkning av oppgaven ;o)

    SvarSlett